Ochrana soukromí a bezpečná on-line komunikace

Co ochrana soukromí a citlivé, důvěrné nebo osobní údaje – tzv. advokátní tajemství?

Mlčenlivost advokáta, respekt k soukromí klienta a ochrana důvěrné komunikace (obsahující citlivé, důvěrné nebo osobní údaje) mezi advokátem a jeho klientem – tzv. advokátní tajemství – je pro nás naprostou prioritou a samozřejmostí (nezapomínáme ani na obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR)).

Respekt k soukromí klienta projevujeme nejen slovy, ale hlavně skutky.

Bezpečná on-line komunikace obsahující citlivé, důvěrné nebo osobní údaje?

🤫 Citlivou záležitost doporučujeme řešit skrze šifrovanou on-line komunikaci (Signal). Nebo osobně.

Informace o zpracování osobních údajů advokátem při poskytování právních služeb 

Zpracovatelem údajů je Radek Vojtek, Ph.D., advokát, sídlem Na Pláni 13a, 150 00 Praha – Smíchov, CZ, IČO: 64597857 | ČAK: 12954 | ID DS: fbfw735 | T: +420 603 301 113 | E: rv@akvojtek.cz | W: akvojtek.cz (dále jen „Advokát“).

Právním základem pro zpracování osobních údajů je smlouva (dohoda) o poskytování právních služeb mezi klientem (subjektem údajů) (dále jen „Klient“) a Advokátem (dále jen „Smlouva“).

Účelem zpracování je poskytování právních služeb Advokátem Klientovi dle Smlouvy. Osobní údaje Klienta jsou Advokátem zpracovávány, aby Advokát mohl efektivně poskytovat právní služby Klientovi podle Smlouvy, stejně jako řádně a včas plnit povinnosti podle zvl. právních předpisů upravujících výkon advokacie. Advokát zpracovává osobní údaje Klienta poskytnuté podle Smlouvy, sdělené Klientem nebo osobami třetími (např. protistranou) při poskytování právních služeb dle Smlouvy, ev. i údaje Klienta, které byly Advokátem získány z veřejně dostupných rejstříků, seznamů či zdrojů.

Příjemcem osobních údajů je ten který orgán moci veřejné (typicky soudy), stejně jako další relevantní osoby, a to v nezbytném rozsahu dle potřeb a a mandátu Klienta.

Doba zpracování osobních údajů Advokátem odpovídá době poskytování právních služeb Advokátem Klientovi dle Smlouvy a v souvislosti se Smlouvou, následně bude s osobními údaji naloženo dle zvl. právní úpravy (především dle zákona o advokacii, obecného nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), ale i dle archívního zákona).

Právo Klienta na přístup k osobním údajům představuje právo Klienta získat od Advokáta informace o tom, zda zpracovává jeho osobní údaje, a pokud ano, o jaké údaje se jedná a jakým způsobem jsou zpracovávány. Klient má také právo, aby správce (Advokát) bez zbytečného odkladu opravil na jeho žádost nepřesné osobní údaje, které se ho týkají. Neúplné osobní údaje má Klient právo kdykoli doplnit.

Práva Klienta

Právo na přístup k osobním údajům znamená, že Klient má právo od Advokáta získat informace o tom, zda zpracovává jeho osobní údaje, a pokud ano, o jaké údaje se jedná a jakým způsobem jsou zpracovávány. Klient má také právo, aby Advokát (správce) bez zbytečného odkladu opravil na jeho žádost nepřesné osobní údaje, které se ho týkají. Neúplné osobní údaje má Klient právo kdykoli doplnit.

Právo na výmaz osobních údajů představuje jinými slovy vyjádřenou povinnost Advokáta (správce) zlikvidovat osobní údaje, které o Klientovi zpracovává, pokud jsou splněny určité podmínky a Klient o to požádá. Klient má právo, aby Advokát (správce) v určitých případech omezil zpracování jeho osobních údajů. Proti zpracování, které je založeno na oprávněných zájmech Advokáta (správce), třetí strany nebo je nezbytné pro splnění úkolu prováděného ve veřejném zájmu nebo při výkonu veřejné moci, má Klient právo kdykoli vznést námitku.

Právo na přenositelnost údajů dává Klientovi možnost získat osobní údaje, které Advokátovi (správci) poskytl, v běžném a strojově čitelném formátu. Tyto údaje může následně předat jinému správci, nebo pokud je to technicky možné, žádat, aby si je správci předali mezi sebou.

Právo kdykoli odvolat souhlas se zpracováním osobních údajů se neuplatní, jelikož osobní údaje Klienta jsou zpracovávány z důvodu plnění Smlouvy uzavřené s Klientem, nikoli na základě souhlasu se zpracováním. V případě, že bude Klient jakkoli nespokojen se zpracováním svých osobních údajů prováděným Advokátem (správcem), může podat stížnost přímo jemu, nebo se obrátit na Úřad pro ochranu osobních údajů (pro další informace viz www.uoou.cz).